Якість освіти – це сукупність властивостей системи освітньої галузі, що відповідає сучасним вимогам педагогічної теорії та практики й спроможна задовольнити освітні потреби особистості, суспільства, держави. Підвищення якості освіти потребує її постійного дослідження, налагодження системи моніторингу освіти, головною метою якого є збирання, обробка, зберігання та поширення інформації про освітню систему або її окремі елементи, оцінювання й аналіз її показників на всіх рівнях функціонування, поширення та доступ до цієї інформації громадськості, різних користувачів освітніх послуг, посилення управлінських дій щодо якісних показників в освіті, прогнозування її розвитку.
МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ – це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.
Головною метою освітнього моніторингу є:
Відстеження динаміки якості освітніх послуг, що надаються освітнім закладом, та ефективність управління якістю освіти. Об’єктом освітнього моніторингу є зміст освіти та засоби, що забезпечують навчально-виховний процес, різноманітні види діяльності людини (вчителя, учня, керівника навчального закладу, управлінця), окремі складники всієї системи освіти, діяльність навчальних закладів, освітніх систем різних рівнів, освітні технології й методики, їх ефективність, навчально-виховний та освітній процеси, їх етапи та результати. Предметом освітнього моніторингу є якість шкільної освіти як системоутворювальний чинник навчального закладу і чинник освітнього забезпечення.